Álláshirdetések száma: 4 214 Create CV
FőoldalKarriercentrum Karrier Hullámsávok élete
 

Hullámsávok élete

Telefoncsörgés, végeláthatatlan számok, emberhegyek. Zaklatott kérdések, hosszú beszélgetések, megoldások és fáradt mosolyok. Egy Call Center mindennapjai. Ügyfélszolgálatosok sorakoznak a paravánok mögött, fejükön headsettel, miközben számítógépük monitorján a villogó felületeket bámulják.

Korántsem könnyű munka, mégis hajtja valami az embereket ebbe az irányba. A telekommunikáció csodája.

Szinte egyetlen munkahelyen sem lehet annyi fiatalt találni, mint egy ügyfélszolgálaton. Ugródeszka vagy kényszerpálya? Kinek ez, kinek az. A tények magukért beszélnek. Töménytelen mennyiségű álláshirdetés a különböző cégek, vállalatok Call Centereibe, de vajon milyen feltételekkel és mik a kilátások?

Emberek a call centerbenÁtlagos vagy akár magas havi fizetés, kultúrált munkakörülmények, kellemes társaság, tapasztalatszerzés, szakmai ismeretek csábítják az érdeklődőket. S ha ez önmagában még nem lenne elég, akkor sem érdemes elkeseredni, sőt. A multinacionális vállalatok ennél jóval többet kínálnak. Amennyiben a pályázó nyelveket is beszél, máris megnyílt előtte az út, hogy a számára anyagilag és szakmailag is kedvezőbb munkaadók felfigyeljenek rá.

Mire kell vigyázni? A legtöbb helyen több műszakos munkarendet követelnek meg, kiváló (vagy legalább átlagos) kommunikációs készséget, a számítógép felhasználói szintű ismeretét, ügyfél orientált szemléletmódot, és a változó körülményekhez történő alkalmazkodást. Ha valaki elég talpraesett, könnyen megfelel az elvárásoknak.

 

Miért is éri meg egyáltalán ügyfélszolgálatosként dolgozni? Kevés olyan lehetőség adódik az ember életében, ahol különösebb elvárások nélkül szerezhet állást, és ha van elég türelme és kitartása, hosszabb távon meg is tudja őrizni, sőt, előre léphet a ranglétrán. Emellett olyan területeket ismer meg különösebb ráfordítás nélkül, amelyek tudásanyagát és tapasztalatait a későbbiek során kamatoztatni tudja. Elég csak a banki illetve pénzügyi szférára gondolni, de akár említhetném a mobilcégeket is.

A megtanult folyamatok egy idő után automatikusan belerögzülnek az ember szervezetébe, gépiessé válnak. Az e-mail rendszerek kezelése, a panaszrögzítés, a cég háttérfolyamatainak figyelemmel kísérése, a társosztályokkal való kapcsolattartás mind-mind a kommunikációs készséget fejleszti, és segít a konfliktuskezelésben is.

Az ügyfélszolgálat nem a legkönnyebb munka, sok önkontrollt és fegyelmet igényel, emellett pontosságot és precizitást, hiszen ha belegondolunk, mi is lehetnénk a vonal másik végén. Ugyanakkor jó tanulópénz mindenkinek: Az életre nevel.

Kiss Ildikó

Article ratings:
Összesen: 7  |  Középérték: 3.57
Értékelni:

Hozzászólok
* Név
* E-mail
* Szöveg